استفاده از شیشه رنگی در طراحی دکوراسیون منزل

 شيشه ‌هاي رنگي در گذشته

در زمان‌هاي دور معماران از در و پنجره‌هاي مشبک با شيشه‌هاي رنگي در بناهاي خود استفاده مي‌کردند که هم‌زمان هم حفاظ مناسبي در برابر آفتاب گرم و تابان ايران به حساب مي‌آمد و هم نور را در رنگ‌هاي متنوع و متعدد منعکس مي‌کرد و اين تنوع جلوه‌اي خاص به تزيينات وابسته به بنا همچون نقاشي روي شيشه‌ها مي‌بخشيد؛ البته بد نيست بدانيد کويرنشينان علاوه بر در نظر گرفتن زيبايي شيشه‌ها معتقدند شيشه‌هاي رنگي خزندگان را فراري مي‌دهد.
 

شيشه در طراحي امروز

 
متاسفانه در معماري امروزي، شيشه‌هاي رنگي تقريبا بدون استفاده مانده‌اند و در کمتر پروژه‌اي از آنها استفاده مي‌شود. اين در حالي است که استفاده از شيشه‌هاي رنگي علاوه بر زيبايي، اثرات روانشناختي قابل ملاحظه‌اي هم دارد. از ديگر نتايج مثبت شيشه‌هاي رنگي مي‌توان به ايجاد حس آرامش و رفع تنش‌هاي محيطي اشاره کرد. امروزه با پيشرفت تکنولوژي علاوه بر طرح‌هاي سنتي، مي‌توان به شکل‌هاي ديگري نيز از شيشه‌هاي رنگي استفاده کرد.
 

ورودي‌هاي تحسين‌برانگيز با شيشه‌هاي رنگي

 
با استفاده از شيشه‌هاي رنگي طرح دار متناسب با رنگ در ورودي مي‌توانيد زيبايي حيرت‌انگيزي به منزل خود ببخشيد؛ به طور مثال در اين تصوير با استفاده از رنگ آبي آرامش خاصي به فضاي ورودي تزريق شده است. چنانکه مي‌بينيد هماهنگي رنگ توانسته ميان عناصر مختلف تعادل به‌وجود بياورد و معمار موفق شده عناصري با ويژگي‌ها و کاربردهاي مختلف را به نحوي کنار هم قرار دهد که مکمل يکديگر باشند. شيشه رنگي دکوراتيو، زينت بخش دکوراسيون منزل شما خواهد بود.
نشيمن خود را با شيشه‌هاي رنگي متحول کنيد
همان‌طور که در تصوير مي‌بينيد استفاده از شيشه‌هاي رنگي در پنجره‌هاي امروزي هم امکان‌پذير است و مي‌تواند دکوراسيون منزل شما را از اين رو به آن رو کند. اگر دوست داريد در طول روز از نور طبيعي استفاده کنيد اما نور زرد و شديد آفتاب آزارتان مي‌دهد، مي‌توانيد با استفاده از هنر ويتراي شيشه پنجره‌‌تان را رنگ‌آميزي کرده و نوري لطيف را به خانه‌تان دعوت کنيد.