انواع میز شیشه ای در کاربردهای مختلف

 زماني که از شيشه در سقف، کف، درب، ديوار و نرده استفاده مي‌کنيم، مي‌توانيم هارموني محيط را با وسايل شيشه‌اي تکميل کنيم. استفاده از شيشه سبب مي‌شود که سسديد ناظر محدود نشود و چشم بتواند در فضاي بيشتري بچرخد، امّا در فضاهايي که از شيشه در طراحي محيط استفاده نشده نيز اگر به شکل هوشمندانه از شيشه استفاده کنيم، قطعاً محيط شکوه بيشتري پيدا خواهد کرد. 

امروزه رشد علم و صنعت ساخت باعث شده است که شيشه‌هاي- مختلف با ضخامت کم توليد و عرضه شوند؛ اين موضوع از آن جهت حائز اهميت است که طراحي شيشه گستره بيشتري خواهد داشت و ظرافت کار بيشتر مي‌شود. همه اين موارد درحالي رخ مي‌دهد که تحمل شيشه و به طور خاص ميزهاي شيشه اي جديد به قدري بالا رفته است که تقريباً در تمامي امور مي‌توان از آن استفاده کرد. در واقع هم‌اکنون استفاده از ميزهاي شيشه اي فقط منوط به سازگاري با طراحي دکوراسيون داخلي آن محيط است چرا که استقامت شيشه به شکل قابل ملاحظه بالاتر رفته است. حدس مي‌زنم شما هم مثل بقيه درباره هماهنگي رنگ‌ها و چالش‌ها مختلف پيرامون دلپذير ساختن محيط روبه‌رو شده‌ايد، امّا اگر قصد داريد تمام افراد را راضي نگه داريد و از طرفي مطمئن شويد که طراحي محيط اطراف شما استاندارد است بهترين کار استفاده از وسايل شيشه‌اي است؛ چرا که وسايل شيشه‌اي مانند ميز شيشه اي به سادگي با هر محيطي سازگار خواهند شد.  مهم نيست که رنگ ديوارها چه رنگي است يا کف پارکت شده يا نه، مبل‌ها پارچه است يا چوبي، هميشه يک ميز شيشه اي جلو مبلي طراحي را دلپذير خواهد ساخت. خيلي وقت‌ها افراد حس مي‌کنند که نيازي نيست که از ميز استفاده کنند، امّا خوب است بدانيد که مانند ساعت مچي که بخشي از استايل شماست و ممکن است گوشي تلفن همراه شما هم بتواند ساعت را به شما نشان بدهد. اين داستان به شکل مشابه در مورد ميزها وجود دارد شايد با خود بگوييد: "نه نيازي نيست وسايل را در کشو يا کمد قرار مي‌دهم." ولي با اين تفاسير چه برسر طراحي محيط خواهد آمد؟
 
1- ميز شيشه اي اداري
همان طور که از اسم آن مشخص است مناسب براي ادارات است که ممکن است طراحي مدرن يا کلاسيک داشته باشد. باتوجه به اين که اين ميز براي رياست ممکن است استفاده شود دقت در کيفيت و ساخت آن بسيار مهم و ويژه است.
 
2- ميز کنفرانس شيشه اي
به باور بسياري از مديران اتاق جلسات مهمترين اتاق شرکت است. مهمان‌هاي مختلف ايراني و خارجي رده بالا وارد شرکت شما خواهند شد و شايد هيچ بخشي از شرکت شما را نبينند ولي براي ساعت‌هاي زيادي در اتاق جلسات خواهند بود. يک ميز شيشه اي براي کنفرانس شفافيت و صداقت شما را نشان خواهد داد.
 
3- ميز شيشه اي انواع تلويزيون 
تفاوتي ندارد که تلويزيون شما هوشمند است يا چه مدل خاصي از ال سي دي يا اي اي دي است، در نهايت شما براي قرار دادن آن به يک ميز با ارتفاع نسبتاً کم و طول زياد نياز داريد. 
 
4- ميز تحرير شيشه اي
بسيار مهم است که فرزند شما در خانه مکان ايده‌آلي براي درس خواندن داشته باشد، اين امر به شکل مسقيم در يادگيري او تاثيرگذار خواهد بود همچنين اگر خود شما بخشي از کار را به خانه مي‌بريد حتماً از ميز تحرير استفاده کنيد و به طور جدي از لم دادن روي مبل و تخت خودداري کنيد چرا که علاوه بر کاهش بازدهي زماني که شما از مبل براي نوشتن يا کار با لپ‌تاپ بهره مي‌گيريد، ستون فقرات شما در حالت آسوده‌اي قرار نخواهد داشت.
 
5- ميز خم شيشه اي
نوع خاصي از ميزهاي مدرن است که از طراحي‌هاي دايره‌اي و بيضي در آن استفاده شده است. براي ساخت آن شرکت سازنده حتماً بايد از دستگاه‌هاي خاص و تمام اتوماتيک استفاده کند.
 
6- ميز تمام شيشه اي
علاوه بر روي ميز که از جنس شيشه است، بدنه ميز مانند پايه‌هاي آن نيز شيشه اي است ولي از استحکام خوبي برخوردار است. اغلب در محيط‌هاي مدرن و شرکت‌هاي تکنولوژي محور کاربرد دارد.
 
7- ميز شيشه اي جلو مبلي
در قسمت پذيرايي و نشيمن منزل، نياز به ميزهايي داريم که وسط مبل‌ها قرار گيرند و امر پذيرايي را تسهيل ببخشند. همچنين در لابي ساختمان‌ها و هتل‌ها يا شرکت‌ها از اين نوع ميز استفاده مي‌شود که بايد درنظر داشت باتوجه به شيشه‌اي بودن آن بايد هميشه از تميز بودن آن مطمئن شد.
 
8- ميز ناهارخوري شيشه اي
ميزهاي ناهارخوري معمولاً چهار، هشت و دوازده نفره هستند و ارتفاع بالايي دارند. حدس مي‌زنم اگر ميزناهارخوري شما شيشه اي باشد ميل بيشتري به غذا خوردن خواهيد داشت، اين طور نيست؟
 
9- ميز شيشه اي آشپزخانه
از قديم گفته‌اند که غذا وقتي خوشمزه مي‌شود که با اشتياق و علاقه پخته شود، اين اشتياق و علاقه با طراحي زيباي آشپزخانه مي‌تواند به آشپز منتقل شود که قطعاً ميز آشپزخانه تاثير مهمي خواهد داشت.
 
10- ميز شيشه اي کامپيوتر
براي استفاده از کامپيوتر و لپ‌تاپ حتماً از ميز استفاده کنيد و به هيچ وجه لپ‌تاپ را روي پاي خود قرار ندهيد. ميز تحرير و ميز کامپيوتر مي‌تواند يکي باشد ولي در نوع خاصي از ميز که براي لپ‌تاپ است ارتفاع  و طول و عرض کمتري دارد و معمولاً سبک است.