راهنماي خريد بهترين بوفه | نحوه چيدمان مناسب ظروف در ويترين

ويترين يا آينه و کنسول ؟

امروزه ويترين ها کوتاه تر و باريک تر از بوفه هاي مادرانمان ساخته مي شوند و اين قابليت را براي ما فراهم مي کنند تا در آپارتمان هاي کوچک خود به راحتي از آن ها استفاده کنيم و ظروف گران قيمت و يا تزييني خود را به نمايش بگذاريم. اما از طرفي هم اين کوچکي و کوتاهي آن ها امکان جاي دهي ظروف بيشتر را از ما سلب نموده است. بنابراين ويترين تنها به عنوان ويترين استفاده مي شود.

از طرفي ميز کنسول ها جزء وسايلي هستند که دائماً مورد استفاده قرار مي گيرند و مي توان براي جاي دهي ظروف بيشتر از آن ها استفاده کرد، اما قابليت نمايش خارق العاده اي از ظروف زيبا و لوکس شما را ندارند.در اين مرحله است که بايد شما تصميم بگيريد، نمايش برخي از ظروف برايتان مهم تر است يا جاي گيري وسايل بيشتر با نماي کمتر!
آيا خريد آينه و کنسول همراه با ويترين توصيه مي شود؟ براي پاسخ به اين سوال بايد بازگرديد و چهارچوب هاي تعيين شده ي خودتان را براي طراحي دکوراسيون منزلتان بازنگري کنيد. اگر صرفاً به دنبال ايجاد يک فضاي مينيماليستي هستيد، قطعاً جواب خير است. اما در صورتي که تنها به دنبال ايجاد يک فضاي مدرن هستيد و متراژ منزل شما بالاست مي توانيد هر دوي اين وسايل را خريداري کنيد و در جايگاه هاي  مناسب خود قرار دهيد. اما به شرط اينکه  اصل سادگي و توجه به رنگ مناسب در آن ها رعايت شده باشد، تا با شلوغي و در هم ريختگي فضا و از بين رفتن روح مدرن روبرو نشويد. با توجه به اينکه اصول سبک کلاسيک از پر کردن هر گونه فضاي خالي در دکوراسيون تبعيت مي کند، خريد ميز کنسول همراه با يک ويترين در اين سبک بلامانع و زيباست و حتي به لوکس بودن منزل شما کمک شاياني مي کند.

بوفه از جمله مبلمان ضروري اي است که معمولا در اکثر منازل ما ايراني ها قرار مي گيرد. از يک مدل بوفه شيک معمولا براي بنمايش گذاشتن ست ظروف کريستالي زيبا و گران قيمت در دکوراسيون اتاق پذيرايي يا غذاخوري خانه استفاده مي شود.

بوفه و ويترين ها يکي از مهم ترين وسايل هاي مبلمان خانه است و در بيشتر خانه ي ايراني ها ديده ميشود از بوفه براي به نمايش گذاشتن ظروف تزئيني و ظروف پذيرايي خاص  استفاده ميشود پس بايد بوفه را در بهترين جاي خانه قرار داد تا بتوانيد ظروف تزئيني خود را به نمايش بگذاريد.بهترين جا براي قرار دادن بوفه دکوراسيون پذيرايي و غذا خوري است و در اينجاها ميتوانيد بوفه را قرار دهيد بوفه ها نقش مهمي در دکوراسيون داخلي خانه دارند ميتوانيد با استفاده از بوفه و ويترين ظروف زيباي خود را به نمايش قرار دهيد و دکوراسيون خانه ي خود را بهتر و زيباتر کنيد.بوفه را بايد با توجه به طرح مبلمان و همچنين وسايل استفاده شده در ان محيط انتخاب کنيد بايد طرحي را انتخاب کنيد که با محيط خانه ي شما هماهنگ باشد تا باعث زيبايي دکوارسيون داخل خانه باشدسعي کنيد رنگ و طرح  بوفه را با در نظر گرفتن طرح مبلمان فرش و پرده و… انتخاب کنيد.

ويترين به سبک کلاسيک

ويترين کلاسيک داراي چوب برش خورده و تزيينات کار شده بسياري با خطوط منحني است که به شکوه و وقار دکوراسيون پذيرايي و غذاخوري خانه شما مي افزايد. زماني که از بوفه سبک کلاسيک و با تزيينات استفاده مي کنيد حتما سبک خانه خود را در نظر داشته باشيد. دکوراسيون خانه با تجملات بسيار که از وسايل قديمي و با ارزشي تشکيل شده است، را مي توانيد به خوبي مديريت کنيد. مقداري از اين وسايل که قابليت قرارگيري و نمايش در ويترين دارند را به بوفه منتقل کنيد. همچنين با توجه به اکسسوري و وسايل تزييني خانه خود مي توانيد تصميم بگيريد که درون بوفه و ويترين چه وسايلي قرار بگيرند. اگر خانه شما به سبک کلاسيک و مقداري ساده تر دکور شده است، دو گزينه در پيش رو داريد:

استفاده از ويترين به سبک کلاسيک و با بدنه کار شده: در اين حالت بهتر است از ظروف و وسايل دکوري ساده و با رنگ هاي مشابه استفاده کنيد.
استفاده از ويترين به سبک مدرن و با بدنه ساده: در اين حالت بهتر است از ظروف و وسايل دکوري قديمي و با ارزش استفاده شود که حتي مي توانند داراي رنگ هاي متنوعي باشند.
کنج دنج کنار ديوارها معمولا بهترين گزينه براي قرار دادن ويترين ها محسوب مي شوند، از ويترين هاي خود به شيوه ي متفاوت استفاده کنيد، کافي است کمي خلاقيت به خرج دهيد و به جاي ظروف دکوري از گلدان ها براي قرار گيري در ويترين ها استفاده نماييد.ويترين هاي امروزي را مي توانيد با کمي تغيير در هر بخش از دکوراسيون منزل خود قرار دهيد اما بهترين فضا براي قرار گيري ويترين ها قرار دادن آن ها مابين مثلث نشيمن، غذاخوري و آشپزخانه است. حتي اين ويترين مي تواند ساخته ي دست شما باشد که با هنر دکوپاژ آن را طراحي کرده ايد پس دست به کار شويد و يکي از آن ها خودتان بسازيد و از  طراحي مقرون به صرفه ي خود لذت ببريد.

اهميت وجود ميز کنسول در طراحي دکور خانه

ميز کنسول نيز همانند ويترين براي نمايش اشياي خاص ودکوراسيون  پذيرايي به کار مي رود. فرق اساسي بين کنسول با ويترين در نحوه نمايش وسايل داخلشان است. هنگامي که شما از ويترين يا بوفه در دکوراسيون منزلتان استفاده ميکنيد در واقع يک فضا و يک مکان براي نگه داشتن ظروف خود تعيين کرده ايد در حالي که هم آنها را به نمايش ميگذاريد وهم جايي را براي نگه داري آنها داريد.اما کنسول ها به گونه ي ديگري اين کار را انجام مي دهند.کنسول ها  به علت داشتن کمد و طبقه هاي غير شفاف نمي تواند مانند ويترين ها ظرف را به نمايش بگذارد و مکان و جايگاه مناسبي براي تعداد بالاي ظروف و نگه داري آنها مي باشد.سطحي که در بالاي کنسول ها وجود دارد مي تواند هم جايگاه ظروف بيشتر و هم مي توان از آنجا براي تزيين بيشتر پذيرايي خود استفاده کرد. در مدل هاي مختلفي از کنسول ها آينه هايي با قاب هاي خاص وجود دارد که جلوه خيلي شيک و قشنکي را تداعي ميکند.

طراحي داخلي ناهارخوري با بوفه هاي ظروف چيني با رنگ هاي مواج

در سال 2016 در طراحي داخلي ناهارخوري خانه، بوفه هاي ظروف چيني با رنگ هاي مواج رواج يافت، با سبک هايي مثل “سبک بوهميان” (سبک قديمي با تنوع رنگي آشفته و کلاسيک)، که به صاحب خانه ها اين امکان را مي دهد تا تکه هاي مبلمان قديمي بازسازي شده را در طراحي داخلي ناهارخوري اشان بکار برند. يک بوفه دوست داشتني با رنگ روغن درهم و مواج، يک بوفه شيک و کلاسيک است که هيچگاه کهنه نمي شود و اگر شما تمايل داشته باشيد که بوفه اي به رنگ سفيد مواج داشته باشيد حتي مي توانيد آن را در يک ناهارخوري  کوچک نيز قرار دهيد. اگر يک بوفه ظروف چيني با رنگ آشفته در دسترس تان نيست، مي توانيد يک بوفه با رنگ معمولي بگيريد و خودتان آن را با رنگ روغن به صورت مواج رنگ نماييد.

نحوه چيدمان ظروف در ويترين



بزرگ ترين ها را انتخاب کنيد

قبل از شروع به کار بهتر است هر ظرف و وسيله اي که در ويترين داريد را از آن خارج کرده و ويترين را خالي کنيد. از حالا مراحل چيدمان ظروف در بوفه آغاز مي شود : ظروف بزرگ تر و مهم تر را انتخاب نماييد. اگر نمي دانيد که بزرگ تر ها کدام ها هستند من به شما مي گويم آن هايي که بلندتر يا سنگين تر از بقيه هستند! زماني که انتخاب هاي خود را انجام داديد، ظرف هاي سنگين تر را در پايين ترين طبقه ويترين و در وسط آن قرار دهيد. اين ظروف بايد پايدار و متمرکز باشند. سپس ظروف با ارتفاع هاي بلند و متفاوت را به طور يکنواخت در طبقه هاي مختلف قرار دهيد. براي آسان تر بودن کار مي توانيد از گروه هاي سه تايي استفاده کرده و در قفسه به ترتيب از چپ به راست تنظيم نماييد: ظرف بلند، ظرف کوتاه و سنگين، ظرف بلند. شما مي توانيد اين کار را در طبقه هاي مختلف تکرار نماييد. فراموش نکنيد ظروف کوچک تر و شفاف تر مي توانند در بالاترين طبقه ها قرار بگيرند.

چيدمان ظروف کوچک تر در ويترين

براي اضافه کردن ساير ظروف که اکثرا هم کوچک تر هستند، بايد به يک نکته دقت نماييد. اين که شما چه زمان هايي از اين آن ها استفاده مي کنيد. آيا ظروفي هستند که فقط در زمان مهماني و مناسبت ها استفاده مي شوند و يا ممکن است چندين بار در طول هفته به آن ها نياز داشته باشيد. اگر گزينه اول انتخاب شماست، بهتر است بشقاب ها را از کوچک به بزرگ و به صورت عموري قرار دهيد. براي اين کار هم مي توانيد از پايه هاي آماده استفاده کنيد و هم آن ها را به صفحه پشتي ويترين تکيه دهيد. دقت کنيد که به درستي در پشت ظروفي که در مرحله اول چيده بوديد قرار گيرند. در مورد جاي بوفه در پذيرايي بايد گفت: يکي ديگر از قسمت هايي که مي توانيد ويترين و بوفه هاي کوچک خود را قرار دهيد در فضاي نشيمن و پذيرايي ما بين يکي از مبلمان تک نفره و مبل سه نفره است، توجه داشته باشيد که اين ترفند تنها براي فضاهاي نسبتا بزرگ قابل اجرا ست و براي فضاهاي کوچک چندان مناسب نيست.

توجه داشته باشيد که اگر فضاي داخلي تان به سبک مدرن است، براي دکوراسيون بوفه در منزل حتما از بوفه و ويترين با سيک  و سياق امروزي استفاده کنيد. براي قرار دادن اين نوع از ويترين ها در دکوراسيون مدرن مي تواند از نقطه ي کانوني ميان مبلمان و ميز ناهارخوري استفاده کنيد