تزيين خانه با شمع و گل | چگونه منزل خود را با شمع و گل تزئين کنيم

تزيين منزل با شمع از انواع روش هاي جالب و آسان براي ايجاد تزيينات خاص در قسمت هاي مختلف منزل است و شما مي توانيد با کمک انواع شمع هاي شيک و جالب تزيينات خاصي را در بخش هاي مختلف منزل خود ايجاد کنيد. در ادامه اين مطلب روش هايي براي تزيين کردن منزل با شمع را در اختيار شما عزيزان قرار مي دهيم.

براي تزيين منزل روش ها و ايده هاي مختلفي وجود دارند که تزيين کردن منزل با شمع و تزيين منزل با وسايل ساده يکي از انواع اين روش هاي متنوع هستند و شما مي توانيد با کمک اين ايده هاي جالب تزيينات خاص و متفاوتي را در دکوراسيون بخش هاي مختلف منزل خود ايجاد نماييد.

ايده هاي ارزان قيمت براي تزيين ميز با شمع

ما ايرانيان به مناسبت هاي سنتي  يا مذهبي  دور هم جمع ميشويم و در اين دورهمي شمع آرايي منزل ميتواند فضايي گرم تر و صميمانه تري ايجاد کند .مواد طبيعي مانند شاخه ها و بوته ها، گل هاي خشک، ميوه ها، سبزيجات و انواع توت ها، ميوه هاي مينياتوري، جلوه هاي معني دار و ديدني را براي تزيينات ميز پذيرايي ايجاد مي کنند که منعکس کننده نگرش و خلاقيت شما در حفظ محيط زيست است.
طبيعت الهام بخش است، هر آنچه شما براي تزييني ساده و ارزان بخواهيد در اختيارتان قرار مي دهد. ميوه هاي خوشه اي خشک و تازه در کنار شمع خيلي ايده ي خوبي است
گل هاي تازه يا شاخه هاي برگهاي پاييزي، خيره کننده هستند و زيبايي و جذابيت را به شمعدان­ هاي ساده اضافه مي کنند. کدو تنبل مينياتوري با شمع در ميز ناهار خوري و آشپزخانه، يک حس آرامش بخش و صميمانه اي براي تزيين به خانه اضافه مي کند.

شمع تزييني يکي از وسايل جذاب براي دکوراسيون متفاوت منزل است. زيرا مي‌تواند در قسمت‌هاي مختلف خانه قرار داده شده و در مناسبت‌هاي خاص و يا حتي بدون مناسبت روشن شود. برخي از افراد شمع را صرفا در مراسم‌هايي مثل تولد، سالگرد ازدواج و يا سفره‌ي هفت‌سين تهيه مي‌کنند. اما همانطور که خودتان هم مي‌دانيد شمع تزييني با شمع تولد يا شمع هفت‌سين فرق دارد. شمع‌هاي تزييني در انواع و مدل‌هاي مختلفي قابل تهيه هستند که هر کس طبق سليقه‌ي خود مي‌تواند مدل دلخواه خود را انتخاب کند. هر چند مي‌توانيد شمع‌هاي ساده‌اي تهيه کرده و با ايده‌هاي خلاقانه خودتان در منزل آن‌ها را تزيين کنيد. خانم‌هاي باسليقه و پر انرژي معمولا از شمع تزييني براي دکوراسيون اتاق خواب، کنسول آينه و ميزغذاخوري خود استفاده مي‌کنند زيرا شمع موجب دلگرمي اعضاي خانواده شده و گرماي محبت را به تک تک اعضاي خانواده منتقل مي‌کند.

تزيين شمع با مرواريد

يکي از ايده هاي جذاب و رمانتيک براي شمع ها تزيين آن ها با استفاده از مراويد است. در تزيين شمع با مرواريد مي توانيد به سادگي مي توانيد خلاقيت خود را گسترش دهيد و طرح هاي منحصر به فردي را خلق نماييد.
ايده ي ديگري که در تزيين شمع با مرواريد مي توانيد از آن استفاده کنيد تزيين جاشمعي هاي شيشه اي با مرواريد است. به سادگي مي توانيد مرواريد ها را از داخل سيم هاي ساده که قابل انعطاف هستند رد کنيد و يک زنجيره از آن بسازيد و به سادگي آن را به دور جاشمعي هاي شيشه اي بپيچيد و ظاهر زيبايي براي ان ها خلق کنيد.

شمع هاي معطر، گزينه بسيار مناسبي براي ايجاد حس آرامش و راحتي در فضاي حمام مي باشند. هم چنين شمع سفيد، حس آرامش و امنيت را در فضا ايجاد مي‌کند. در حمام، دستشويي و حياط شمع سفيد قرار دهيد تا حس تميزي و پاکي نيز القا شود. شمعدان ها در دکوراسيون خانه از جمله موارد کاربردي هستند که درخشش دکور ميز پذيرايي را افزايش مي دهند و لوازم جانبي شيک را در سبکي پر زرق و برق به دکوراسيون داخلي مدرن اضافه ميکنند. شمعدان هاي فلزي و چند شاخه بي نظير با ايده هاي تزئيني کلاسيک، عالي به نظر مي رسند.  شمع ها و فانوس هاي تزئيني ساده القا کننده سبک سنتي و خانه هاي روستايي است. شمعدان هاي سراميک، فلزي، شيشه اي و چوبي با الگو هاي دکوراسيون قديمي براي تزئينات داخلي در سبک تاريخي، عالي هستند. شمع ها را مي توان به صورت چندتايي قرار داد و يا به طور جداگانه در قفسه هاي ديوار، بالاي شومينه و روي ميزها استفاده کرد.  بلند و کوتاه، معطر و با جزئيات جالب، مربع، دايره اي و شکل مارپيچي، شمع هاي تزئيني  به عنوان بهترين هديه و بهترين وسيله تزئيني در دکوراسيون استفاده ميشود که محيط خانه را به فضايي خوشايند، آرام و عاشقانه تبديل مي کنند.

براي ساخت اين شمعدان مخصوص، شيشه‌هاي دهن‌گشادي با ابعاد و اندازه‌هاي مختلف را از انباري خانه خود بيرون بياوريد. اندازه‌هاي مختلف اين شيشه‌ها باعث ايجاد ظاهري روستيک در فضاي بيروني خانه شما مي‌شود. خوبي اين شيشه‌ها اين است که به راحتي مي‌توانيد آن‌ها را از فضاي بيروني خانه خود به فضاي دروني خانه، بسته به جايي که مشغول تفريح هستد، منتقل کنيد. از اين شيشه‌ها مي‌توانيد براي مهماني‌هاي تابستاني، مراسم عروسي پيش رو، يا يک مهماني معمولي در کنار اعضاي خانواده و دوستان خود استفاده کنيد.

چيزهايي که براي ساخت اين شيشه‌ها به آن‌ها نياز خواهيد داشت:

  • شيشه‌هاي دهن گشاد با نوارهاي پيراموني آن‌ها.
  • دريل با يک مته ريز.
  • زنجيرهاي ريز.
  • سيم‌چين.
  • انبردست.
  • قلاب‌هاي مخصوص باغ.
  • شمع‌هاي کوچک يا شمع‌هاي وارمر.
  • رنگ اسپري (دلبخواهي).

نوارها را از دهانه شيشه‌ها جدا کنيد و چند حفره با فاصله‌هاي يکسان بر روي سطح هر کدام از نوارها ايجاد کنيد (حتما از مته‌هاي ريز براي اين کار استفاده کنيد).

مدل هاي مدرن جاشمعي ديواري

پس از اختراع لامپ به عنوان منبع روشنايي، استفاده از شمع ها، کمتر و کمتر شد ولي هنوز کساني هستند که براي زيباتر کردن چيدمان، از جاشمعي هاي ديواري استفاده و گاه با روشن کردن شمع ها، فضاي پيرامون خود را رويايي و شاعرانه مي کنند.جاشمعي ديواري

ممکن است با خود فکر کنيد که استفاده از جا شمعي هاي ديواري در دکوراسيون داخلي منزل مربوط به دوره ي مادر بزرگتان بوده! ولي حقيقت اين است که وجود يک جا شمعي زيبا در دکوراسيون نشمين منزل شما و يا بالاي شومينه به اتاق زيبايي مي بخشد. در کل هر نقطه اي از خانه اين شمعداني هاي زيبا را به ديوار بزنيد مانند قطعه اي هنري عمل مي کنند و باعث جلب توجه مي شوند.