آینه و دکوراسیون

 آینه ها در دکوراسیون معجزه می کنند

یکی از ایده های خلاقانه ای که میتوان در خانه به کار برد و بدون داشتن کمترین هزینه فضای خانه را بزرگتر کرد استفاده از آینه است. استفاده از آینه در منازل لوکس از گذشته ها تا به امروز متداول بوده است اگرچه آینه به شکل کاربردی و با انواع طرحها و قابها در منزل استفاده می شود , ولی افرادی که به دنبال داشتن فضاهایی متفاوت هستند , از آینه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضا سازیها استفاده می کنند .آینه

استفاده از آینه در خانه ها و فضاهای کوچک باعث می شود تا فضا بزرگتر به نظر آید و تلالو نور در آینه فضا را روشن تر نماید . همچنین از آینه به عنوان عنصری انرژی بخش در فضا یاد می شود و در فنگ شویی نیز آینه را نمادی از آب می دانند که به فضا آرامش , گستردگی , تازگی و آرامش می بخشد.

آینه ها نه تنها در زیبا سازی فضای داخلی منازل نقش بسزایی دارند بلکه موارد کاربردی زیادی نیز برای آن وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به خود آرایی اشاره نمود. در عین حال باید به این نکته توجه داشت که استفاده مناسب از آینه در آرامش و بهبود حالات روانی افرادی که در آن محیط زندگی می کنند نیز نقش موثری را بازی می کند.تلفیق نور و آینه می تواند حس متفاوتی را در فضای شما ایجاد کند و با کمترین هزینه تغییری شگرف در منزل شما بوجود آورد .

تاثیر آینه در دکوراسیون داخلی

یک قاعده مشهور در دکوراسیون داخلی آن است که آینه های بزرگ اگر به درستی نصب شوند، با ایجاد توهم بُعد، عمق فضا را بیشتر جلوه می دهند و همچنین فضا را روشن و درخشان تر می کنند. اگر در فضای کوچکی زندگی می کنید و یا به هر دلیل دیگری می خواهید فضا را بزرگتر جلوه دهید، می توان با اضافه کردن چند آینه زیبا (بدون حذف دیوارها) فضای خانه را بزرگ، دلباز و زیبا نشان دهید.

زمان انتخاب آینه برای خانه تان، هدف اصلی تان را در نظر بگیرید. اگر کارایی آینه مد نظر است، مطمئن شوید که دو جنبه کارکردی و تزیینی را به طور همزمان داشته باشد. اگر تنها جنبه تزیینی آن مد نظر است، یک آینه با قابی با آرایه و تزیینات (و گاهی کاملا ساده اما شیک) چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

وقتی به خانه کسی می روید، در لحظه اول هیچ چیز به اندازه یک آینه تمام قد در قسمت ورودی خانه چشم شما را نمی گیرد. شاید دلیل آن تاثیر تماشای چهره و لباس خود در آن آینه باشد.

آینه 3 تاثیر بسیار مهم دارد:

همه چیز را روشن و درخشان تر می کند:آینه موجب انعکاس و تکثیر نور خورشید و انواع نورهای مصنوعی می شود.

همه چیز را زنده تر جلوه می دهد:آینه دیگر صرفا وسیله ای نیست که خودمان را در آن نگاه کرده، بلکه به تنهایی می تواند یک اثر هنری و یا تزیینی در یک فضا باشد.

وسعت و عمق فضا را بیشتر می کند:اگر به درستی و با رعایت نکات و اصول یک فضا را آینه کاری کنید، می توانید عمق یک فضا را تا چند برابر بیشتر کنید.

انعکاس نور:با اضافه کردن یک یا دو آینه در اتاق، به آسانی می توانید میزان نور و انعکاس آن را دوبرابر کنید. اما بهیچ وجه نصب آینه های زیاد را به شما توصیه نمی کنیم. نصب آینه در نزدیکی لوسترها، و یا در مقابل پنجره، نور را به زیبایی منعکس می کند.

بهم ریختگی فضا را کاهش دهید:اگر شما هم مثل اکثر افراد، قبل از سر رسیدن مهمانها خرت و پرت هایتان را یک کمد بزرگ جا می دهید، باید یادآوری کنیم که درهای بزرگ و بسته، فضای اتاق را کوچکتر جلوه می دهد. یک راهکار برای حل این مشکل، نصب آینه بر روی درهاست. به این شیوه توهم فضای بزرگتر و دلبازتری ایجاد می کنید.

پنجره های بزرگ و دیوارهای آینه ای:برای اتاق های بدون پنجره، حس فضایی دلباز حقیقتا کار دشواری است؟ اما خبر خوش اینکه با دیوار های آینه ای تا حد زیادی می توان این مسئله را حل کرد. اگرچه این دیوار ها چشم اندازی به بیرون ندارند، اما به طرز ماهرانه ای فضا را بزرگ، روشن و دلباز نشان می دهد. بر خلاف دیوارهایی پر از قاب عکس، دیوارهای آینه ای بُعد دیگری به فضا می افزایند.

آینه های بزرگ قدی:گاهی یک آینه بزرگ، تنها چیزی است که برای متحول کردن اتاق و یا هر فضای دیگری به آن احتیاج دارید. آینه هایی با قاب های پهن، به طراحی شما عمق می دهد.

آینه ها به ارزش معماری هر فضایی می افزایند.

اتاق نشیمن فضایی است که شما در آن از مهمانان و دوستان خود پذیرایی می کنید. اگر می خواهید این فضا را بدون آنکه هزینه زیادی متحمل شوید بزرگتر جلوه دهید، از آینه های عریض و دیوارهای آینه ای استفاده کنید.