انواع نرده شیشه ای

 نرده شيشه اي به دليل زيبايي ظاهري و انعکاس نور گزينه مناسبي است براي استفاده در ساختمان هايي با معماري مدرن. به دليل شفايت شيشه هاي به کار رفته در نرده هاي شيشه اين نوع نرده مناسب براي اجرا در راه پله ها و فضاهايي است که نور محيط در آن ها اهميت دارد. شيشه هاي به کار رفته در نرده هاي شيشه اي از نوع سکريت شده و يا لمينت مي باشد. شيشه علاوه بر شفافيت ظاهري استحکام مناسبي در برابر فشار و ضربه دارد که با اين خصوصيات اجراي نرده شيشه اي از امنيت بالايي برخوردار است. انواع نرده شيشه اي که در راه پله و بالکن استفاده مي شود عبارتند از نرده شيشه اي فيکس پوينت , نرده شيشه اي اکسپوز , نرده شيشه اي اسپيگت , نرده شيشه اي با پايه شيشه گير. 

نرده شيشه اي فيکس پوينت

اين مدل نرده شيشه از ترکيب قطعات اسپايدري استيل يا آلومينيومي دکمه اي شکل و جام هاي شيشه اي سکريت و لمينيت شده با ضخامت هاي 12 تا 16 ميليمتر توليد مي شود. هندريل اين مدل نرده تمام شيشه اي مي تواند از جنس استيل يا آلومينيوم باشد. در اجراي اين مدل نرده شيشه اي به محاسبات دقيق براي تعيين محل سوراخ هاي قطعه فيکس پوينت بر روي شيشه نياز است زيرا با کم ترين اشتباه امکان خطا وجود دارد و خسارت جبران ناپذيري به بار مي آيد. استفاده از اين مدل نرده شيشه اي براي فروشگاه ها و ويلاها مناسب است و مي تواند مشکل محدوديت فضاي راه پله ها و وويد ها را حل کند.

نرده شيشه اي تمام شيشه اي اکسپوز

نرده شيشه اي اکسپوز با استفاده از بيس هاي يو شکل آلومينيومي که در فواصل 15 تا 25 سانتيمتر در کف سازه نصب مي شود جام هاي شيشه اي را مهار مي کند. بعد از قرار دادن جام هاي شيشه اي در بيس هاي آلومينيومي توسط گيرهاي نگهدارنده اي که در داخل اين بيس ها قرار دارند جاي شيشه ها را محکم کرده و بعد از تراز کردن شيشه ها يک ورق کاور آلومينيومي بر روي اين بيس ها قرار مي دهيم تا در قسمت نصب نرده هاي شيشه يک نوار يک دست ديده شود. ارتفاع اين نوار به همراه بيس هاي نگهدارده شيشه با توجه به ضخامت و وزن شيشه ها بين عمق نگهدارنده شيشه از 12 تا 20 سانتيمتر است.

نرده شيشه اي اسپيگت

نرده تمام شيشه اي اسپيگت يکي از زيباترين و در عين حال مستحکم ترين مدل هاي نرده شيشه است که با پايه هاي سوزني شکل استيل با ارتفاع 12 تا 15 سانتيمتر که به صورت شياردار مي باشد جام هاي شيشه را مهار مي کند. براي هر عدد جام شيشه دو پايه اسپيگت نياز است. اين مدل نرده شيشه داري سرعت نصب بالاي بود و براي تمام راه پله ها و تراس ها قابل اجرا است. سادگي نصب نرده شيشه اسپيگت يکي ديگر از خصوصيات مثبت اين مدل نرده شيشه اي است. طول و ارتفاع نرده شيشه اي در اين سيستم محدويت کمتري داشته تا جايي که مي توان نرده شيشه اي با جام هاي شيشه اي به طول 3 تا 4 متر نيز اجرا کرد.

نرده شيشه اي با پايه شيشه گير

در نرده شيشه خور با پايه هاي استيل يا آلومينيوم به وسيله يک قطعه يو شکل با نام بست شيشه گير به پنل هاي شيشه اي وصل شده و وزن آن را مهار مي کند. حداکثر ضخامت شيشه هاي مورد استفاده در اين مدل نرده 12 ميليمتر است و ارتفاع تمام شده براي اجار در راه پله 90 سانتيمتر و در بالکن ها 110 سانتيمتر است. قيمت نرده شيشه اي با پايه شيشه گير از مدل هاي ديگر نرده شيشه اي ارزان تر مي باشد اما ايمني و استحکام آن از ديگر سيستم هاي نرده شيشه خور کمتر است. اين مدل نرده براي استفاه در منازل و هتل ها مناسب مي باشد و مي توان با ابعاد متفاوت ان را مونتاژ کرد.

نرده شيشه اي بالکني

استفاده از شيشه در بالکن ها به ايجاد يک نماي شفاف و روشن که باعث استفاده بهتر از نور طبيعي مي شود کمک مي کند به همين دليل نرده هاي شيشه اي بهترين روش براي رسيدن به اين هدف ها است. نرده شيشه اي بالکن از نظر زيبايي و از جهت ايمني مي تواند اولين انتخاب باشد زيرا شيشه هاي استفاده شده در اين مدل نرده بالکن بسيار با استحکام هستند و توان بالايي براي تحمل فشار و ضربه از محيط اطراف دارند و مي توانند به رنگ هاي متنوع متناسب با ديد کلي نماي بيروني و داخلي ساختمان توليد شوند. ارتفاع نرده شيشه اي بالکن معمولا از 110 سانتيمتر تا 140 سانتيمتر مي باشد و شيشه استفاده شد در اجزاي اين نرده ها ازنوع سکريت يا لمينت با ضخامت هاي 12 و 16 ميليمتر مي باشد. هر چه طول بالکن ها بيشتر باشد ضخامت شيشه هاي نرده بالکن نيز افزايش مي يابد براي مثال اگر طول يک بالکن 4 متر باشد بايد از شيشه هاي 16 ميل استفاده شود اما اگر طول بالکن کمتر از 2 متر باشد مي توان از شيشه هاي با ضخامت کمتر استفاده نمود. واحد قيمت گذاري نرده شيشه اي بالکن بر اساس متر مربع است البته اگر ارتفاع نرده شيشه اي بالکن کمتر از 110 سانتيمتر باشد اين مبنا بر اساس متر طول خواهد بود.

نرده شيشه اي پله

نرده هاي شيشه اي پله با تمام سيستم هاي اکسپوز، فيکس پوينت، اسپيگت و پايه شيشه گير قابل اجرا است اما نرده شيشه اي بالکن يک تفاوت مهم با نرده هاي بالکن دارد و آن شکل ظاهري پنل هاي شيشه اي استفاده شده در اين نوع نرده است. صفحات شيشه اي در نرده راه پله ها به شکل لوزي مي باشد زيرا سطح کف راه پله با زاويه 45 ساحته مي شود. نرده شيشه اي پله با ايجاد يک نماي شيشه اي شفاف و مدرن مي تواند به زيبا تر شدن و روشن تر شدن محيط راه پله ها کمک کند. نرده شيشه پله بايد حداقل تا ارتفاع 90 ساتيمتر فضاي کناري پله ها را پوشش دهد و نوع شيشه در اين مدل نرده شيشه اي با توجه به مدل نرده تعيين مي شود.